lauantai 18. tammikuuta 2014

DIY neulottu rahi

Huhuu! Terkkuja täältä! 
Hengissä ollaan vaikka bloggaus onkin ottanut taukonsa.
Ei oo aina ihan helppoa olla kolmivuorotyötä tekevä, työn ohella opiskeleva, kahden pienen lapsen äiti, joka käytännössä on hyvin pitkälti yksinhuoltaja koska hoitaa lapsensa kotona vuorotellen miehensä kanssa. Arjen jakaminen, se on meillä luksusta!

Joskus tuntuu, että vois kai sitä iisimminkin rahansa ansaita. Kun pelissä aikaa vastaan on ihmisten terveys ja joskus jopa henki. Silti en vois kuvitellakaan tekeväni mitään muuta muuta! Mä niin tykkään mun työstä ja varsinkin työkavereista!

Olipa purkaus! 






Mennäänpä asiasta toiseen. Neuloin trikookuteesta rahin. 
Viime kesänä jo aloittelin tätä projektia, ja nyt se viimein tuli valmiiksi. 

Tässä ohje: (Tietsikan hajoamisen myötä mulla katosi valitettavasti myös kaikki välivaihekuvat.)

1. Neuloin trikookuteesta suorakaiteen mallisen joustinneulekappaleen, leveys n.  55 cm, pituus n. 85 cm "rentona", ei venytettynä. :)
Puikot oli kasin pyöröpuikot. 

Kahden kerroksen levyistä joustinneuletta saa, kun neuloo 1. krs o, 2. krs n, 3. krs n, 4. krs o ja toistaa tätä niin kauan kunnes kappele on tarpeeksi pitkä. 

Suorakaiteen pitkistä sivuista muodostuu siis ympärysmitta. Suorakaiteen leveys on pallon korkeus. 

2. Päättelin työn. 
3. Ompelin lyhyet sivut yhteen.
4. Kiristin alapuolen tiukalle suppuralle. 
5. Ompelin trikookankaasta sisäpussukan, jonka täytin vanhoilla tyynyillä. 
6. Kiristin yläpuolen suppuun. Valmis! :)

Onhan tämä vähän taas itsetehdyn näköinen, sopii siis meille! :) On vähän muhkuja ja pahkuroita, vanhoja tyynyjä kun söi. Tykkään silti. :)

15 kommenttia:

  1. Juuri sellainen ihana, jota olen haaveillut tekeväni!! Nyt sain lisäinspistä, kiitos sinulle <3
    Tsemppiä työhösi, arvostan hoitoalaa suuresti, itsestäni ei olisi millään noin vaativaan tehtävään :-/

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihana!

    Iskipä inspiksellä. Mulla taitaa löytyä harmaata kudetta vyyhti kaapista... minkäköhän kokoset on mun suurimmat pyöröpuikot? Ainaki kutoset löytyy.. ei malttais oottaa, että kaupassa kävis!

    Oon jo aikasemmin kaupassa noille raheille iskeny silmää mutta ne on aika kalliita ja niistä puuttuu ne kotitekoset muhkurat. :D

    Just ku ukkelille sanoin, että pitäs hakea työkamoja vintiltä, että vois taas alkaa hieroa kurssia paremmaksi.

    VastaaPoista
  3. Kittos kommenteista! Saitte mulle niin paljon paremman mielen! :)

    Äh, harmittaa nuo kuvat, ihan surkeita. Ei pääse edes surkeita kännykkäkuvia parantelemaan, kun ei vieläkään oo tietsikkaa eikä siis kuvankäsittelyohjelmaakaan. Pöh.

    VastaaPoista
  4. Ihana rahi! :) Voi ku jaksais alkaa värkkäämään tuommoista.. Jaksuja sulle arjen pyörittämiseen, ei varmastikaan ole helppoa tuollainen kolmivuorotyö! Halit <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!!! :) Ihana kamala arki! On se kuitenki enempi silti ihanaa! Ja lapset... Jos ne voimia joskus ottaa, niin kyllä ne myös antaa! :)

      Poista
  5. Upea rahi! Minä olen miettinyt, että josko tekisi virkkaamalla tuollaisen...olen niin huono neulomaan;)
    Tsemppiä arkeesi ja työhösi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kans enemmän virkkaamisesta, mut en oikein löytänyt ohjetta/ keksinyt miten toteuttaa. :)

      Poista
  6. Kiva kuulla sinusta! Hieno rahi!! Mun rahi on tuolla edelleen kesken.....millonkahan sen saisin loppuun?

    Arki on välillä hurjaa rumbaa. Joskus on pitänyt miettiä todellakin, onko tässä mitään järkeä. Nyt mä oon tällä "hengähdystauolla", toki tiedän et vauva-arkikaan ei välttämättä oo ihan mitään helpointa. Jos sitä vanhempana ja viisaampana nyt osaisi jo nauttia tästä, silloin kun tytöt oli pieniä, mulla oli kauhea kiire töihin saamaan kokemusta, kun valmistumisen jälkeen jäin heti äippälomalle.

    Mukavaa tammikuun loppua!
    -k-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vauva-arki ei ehkä ihan kevyttä oo, mut konkarina siitä varmana saa vielä enemmän irti!
      Onnea matkaan ku The Hetki koittaa!!! :)

      Poista
  7. Minkä mittainen kaapeli sinulla on pyöröpuikoissa? Tuleeko ongelma jos on liian pitkä kaapeli käytössä? Nettikauppojen sivuilla surffatessa huomasin että melkein mitä isompi on mm-koko, sitä pidempi kaapeli..

    VastaaPoista
  8. Hieno rahi!! Kuinka paljon meni kudetta tuohon?

    VastaaPoista