keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Lastenhuoneen lamppu





Jes! Lastenhuoneen sisustus on taas askeleen valmiimpi! Pojilla on siis nyt toinen huone leikkihuoneena ja toinen nukkumishuoneena. Leikkihuoneessa oli harmaa tapetti jo valmiina, joten sen väreiksi olen suunnitellut keltaista, turkoosia ja harmaata. 

Kun tämä keltainen lamppu viime viikolla tuli kirpparilla vastaan, ei tarvinnut epäröidä montaakaan hetkeä. Valaisin oli juuri sellainen, jota olin lasten leikkihuoneeseen haaveillut. Tai no, keltaista valaisinta olin kyllä suunnitellut mutta lähinnä uustuotannosta olin etsinyt. En ollut edes tajunnut, että tallasia retro ihanuuksia voisi olla, koska en varsinasisesti ole koskaan ollut mikään suuri retron ystävä. 

Kun lamppu oli jo katossa, aloin vähän googlettelemaan, ihan vaan koska halusin tietää olinko maksanut lampusta ihan hullun hinnan, 35€  Kirpputoriostokseksi tämä oli siis minulle kirkkaasti kaikkien aikojen kallein hurahdus. 

Lampussa oli tarra LIVAL Made in Finland. LIVAL valmistaa nykyisinkin lamppuja ja ledejä, etupäässä julkisiin tiloihin. Aika paljon on tyyli muuttunut... 

Ilmeisestikään mm. näitä "minun" valaisimia valmistettiin 60-70 luvulla. Kertokaa ihmiset ihmeessä, jos tiedätte tästä lampusta jotain lisää. Valmistusvuotta, mallia tai mitä vaan!

Oon nyt ihan villinä keltaseen ja tämä lamppu kyllä jysähti! Mihinkään muualle kodissamme en tätä osaisi kuvitella mutta lastenhuoneeseen on just passeli. Ja nuo pallerot heittää niin kivat varjot seinille. Mitä tykkäätte, eikö oo pirtsakan keltsu?

Tässä vielä vähemmän sensuroitu kuva kesyttämättömästä lelukaaoksesta. Jotain säilytyssysteemiä tänne pitäs vielä vähän miettiä. Ois kiva kun lelujen kirjo ois piilossa jossain. Mutta missä???



(Ärsyttävän rakeisia kuvia, mutta ilmeisesti samaa ongelmaa on bloggerissa muillakin.)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti